zaterdag 2 november 2019

November

Het is alweer november! De tijd vliegt voorbij en voor we het weten is het alweer kerst. (ik kan niet wachten maar eerst maar de herfst! )
De bomen hier in de straat worden al een beetje kaler maar de berk in mijn tuin moet nog beginnen met verkleuren, die staat dan ook best beschut dus die is altijd al wat laat. Een soort van uitgestelde herfst. We hadden een aantal jaar geleden een Japans esdoorntje gekocht en in het tuincentrum zeiden ze dat als we hem klein wilden houden we hem het beste in een pot konden laten. Dat deden we dan ook, maar hij deed het gewoon niet goed, hij groeide niet, hij verkleurde niet goed in de herfst. (hij moest rood worden tenslotte) Dus wij hebben het boompje in een kale plek in het gras geplant, de plek waar onze Jessie altijd lag en waar geen gras meer groeide. Het boompje sloeg aan en werd toch mooi! Deze herfst kregen we prachtige vuurrode bladeren! De mussen zaten erin om er de beestjes uit te halen, en toen ze er van de week weer in gingen zitten heb ik vanuit mijn stoel naast het raam er een foto van genomen. (helaas zie je dat ook in de weerspiegeling van het raam maar ik wilde ze niet wegschrikken, en daardoor is de kwaliteit ook niet zo best maar goed...)



© KH

1 opmerking:

Patsfotos. zei

Hoi Kati.

Dit is leuk de musje in het boompje.
Ook mooi rood de blaadjes nu.

Groettie van Patricia.