woensdag 3 april 2013

Boeddha

Ik las vanmorgen dat Boeddha de nieuwe tuinkabouter is. Een blik in mijn huis en tuin leert mij dat ik er wel erg veel heb, niet als veredelde tuinkabouter moet ik erbij zeggen. Want hoewel ik niet echt een boeddhist ben, ik sta er wel open voor en ben er wel veel mee bezig.
Dus ik heb maar even een aantal van mijn Boeddha's vastgelegd. Niet eens allemaal, want ik heb er stiekem meer dan ik dacht. Maar ze staan gezellig naast Maria, dat dan weer wel! ;-)



Ze zeggen dat je een Boeddha moet krijgen, voor geluk. Bovenstaande heb ik zelf gekocht, gewoon omdat ik hem mooi vond.

Deze heb ik idd gekregen:






En deze is tijdens een fikse vorst periode gesneuveld helaas.

Daarvoor in de plaats heb ik deze mooie Ganesha gekregen vorig jaar:




En dan nog een rustgevend watertje in de kamer.


En deze stond eerst buiten maar werd lelijk door de zon, dus nu staat hij binnen.

Dan heb ik nog een kleine houten Boeddha en een kleine Ganesha en deze 2 oude houten figuren die, zoals de vorige eigenaresse me vertelde, uit een oude Tempel komen:



Tja, wel een beetje veel. Maar veredelde tuinkabouter? Dat zou ik toch niet durven beweren. 

© KH

1 opmerking:

Bas. zei

het zijn wel hele mooie,en dat je daaraan gehecht bent geraakt kan ik mij wel wat bij voorstellen.