zondag 13 januari 2013

Mijn camera

Gisteren wilden we een wandeling gaan maken in het bos en ik wilde nog vlug even mijn camera meenemen. Ik haalde hem uit zijn tasje en hij glipte eruit en viel ineens bam, op de grond! Nu viel hij wel vaker maar dit klonk niet goed. Mijn vrees werd bewaarheid toen ik hem aanzette en de lens niet meer uitschoof. Het beeld bleef troebel en op het scherm verscheen de waarschuwing dat de lenskap er nog op zat maar dat was niet zo. Natuurlijk baal ik vreselijk. Ik heb hem al vanaf 2005, destijds gekregen van mijn ex, dus eigenlijk is hij 'al oud'. Maar hij deed het nog prima. Mijn Panasonic Lumix. Natuurlijk zijn er betere, mooiere, grotere. Maar voor mij voldeed hij. Natuurlijk ik er graag 1 hebben met verwisselbare lenzen zodat ik ook van die mooie foto's kan maken die ik af en toe op de diverse blogs voorbij zie komen. Maar ja, dát kost een berg! Lief heeft een (ook een oude) Nikon over. Misschien kan hij mij leren daar mee om te gaan. Maar wat zal ik mijn ouwe trouwe Lumix missen! Ik kon er mee lezen en schrijven! Ik zal kijken of hij gerepareerd kan worden maar ik vrees het ergste. Gedane zaken nemen geen keer, het is zoals het is. Maar zonde is het wel!



© KH

2 opmerkingen:

Bas. zei

o wat een pech,dit is niet leuk,nou maar hopen dat hij nog gemaakt kan worden en dat de kosten dan meevallen.had je deze nog voor die tijd genomen?dan heeft het bij jullie aardig gevroren.

Kati zei

Dit is nog een ouwe, Bas, van vorig jaar geloof ik. Maar zaterdag zag ik bij t wandelen wel n aantal blaadjes met n mooie vriesrand. Maar ja, geen camera...