woensdag 26 april 2017

Aan zee

Afgelopen zondag had ik een neven-en nichtendag. Mijn neven vonden dat we elkaar maar eens moesten zien bij een leuke gelegenheid ipv alleen op uitvaarten. Normaal blijft het bij een leuk idee maar gelukkig kwam het ook bij een gezellig samenzijn. Omdat de helft in Zeeland woont en de andere helft in Brabant werd het Zeeland dit keer dus de Brabanders togen naar Zeeland en ja hoor, ze hebben echt gelijk; het slechte weer trekt daar echt over!
Het was prachtig mooi weer! Zus en zwager haalden ons op in Breda op het station en we reden gevieren richting Zeeland, eerst even de zeelucht opsnuiven. Daarna een gezellig etentje met de neven en nichten plus aanhang. Voor herhaling vatbaar dus!

 Zus en zwager

 Ritthem

 zeewier

 zus en zwager op de dijk bij Ritthem

 schaapjes

 die is verstoppertje aan t spelen

 mooie schittering in de zee

 Oesterschelpen, mossels en puntkokkels 

 Containerschepen

Windmolens (turbines) op de terugweg

© KH

6 opmerkingen:

MelodyK zei

Wat heerlijk voor je lieverd, ff uitwaaien kan zo goed doen he

xxx

Patsfotos. zei

Hoi Sussi.

Wat mooi is het daar.
Heerlijk even strand en duinen.

Groettie van Patricia.

Anoniem zei

O, wow. Lang geleden dat ik in Zeeland was. Het klopt echt. Zeeland heeft meer en vaker zon dan de rest van het land. Uitwaaien op de dijk was favoriet bij ons. Maar als ik de foto zie van het water dichtbij dan krijg ik kriebels om mijn pak aan te trekken, mijn fles op mijn rug te hangen, masker op, vinnen aan en hop... onder water verder genieten. De Oosterschelde is de kraamkamer van veel dieren in de Noordzee. Bovendien zitten de dijk taluds vol met wilde oesters en af en toe een aardig formaat zeekreeft. Blauw van kleur en heel mooi.
Hoop dat jullie lekker zijn uitgewaaid. Aan zee is echt de beste plek om dat te doen. En de zee breng rust in het hoofd, zeg ik altijd. Je kunt vèr kijken en dat, samen met de geluiden van de golven en het kabbelen tussen de basaltblokken kun allemaal heel rustgevend werken. Groetjes uit het ZW!

Marian zei

Ze hebben wel gelijk, dat je elkaar ook wel eens 'leuk' mag zien...enne..woon je in Breda? Of was dat het 'gemakkelijkste' station om opgehaald te worden? Ben een beetje nieuwsgierig, want ik woon net onder Breda..

Kati zei

Nee Marian mijn zus woont er dichtbij en het is mijn station waar ik regelmatig heen reis als ik naar mijn familie ga. :)

Kati zei

Het was zeker heerlijk Melody even uitwaaien.

Patricia ik ben dol op de zee maar we wonen te ver er vandaan om er vaak heen te gaan.

Elidir, het is zalig aan zee, jammer dat we er te ver vandaan wonen. Eventjes met de trein erheen is niet te doen.