vrijdag 2 augustus 2013

Bijenwolf en Tronkenbij

De afgelopen dagen heb ik regelmatig in mijn tuin gelopen met mijn camera. Ik heb weer heel wat vreemde snuiters ontdekt. En zij hebben mijn tuin kennelijk ontdekt. Ik kan er een hele week mee vooruit bijna.

Om te beginnen met het vliegende gespuis. Het is een heel gezoek geweest wat dit nu was. Dat het een wespensoort is dat was me duidelijk maar een 'gewone' huis-tuin-en keukenwesp was het niet. Ik vermoed dat het een Bijendoder is, een mannetje want die zijn kleiner en houden meer van bloemen. Kom daar maar eens om in de mensenwereld! ;-) Geintje mannen!



 

En dan deze kleintjes. Wat zijn dát nu weer? Na lang zoeken kwam ik er achter dat het een Tronkenbij is. Ze schuiven met hun buik over de stampers om zo het stuifmeel te verzamelen van vooral gele bloemen! Leerzaam zo'n zoektocht!




Hier vliegt er eentje net weg terwijl de ander nog aan het verzamelen is.





© KH

2 opmerkingen:

Bas. zei

Heel leerzaam zo leer je altijd bij ook wat de mannen betreft.

Kati zei

Ook mannen houden van bloemen, Bas! ;)